Wednesday, August 08, 2012

Neuzugang aus Mittelerde

Da machen sich tatsächlich 2 Gefährten in Sam's Minis World auf ihre Reise (Nachzulesen hier) und ich habe jetzt die Arbeit damit, der Reisegesellschaft die Unbilden vom Hals zu halten. Aber was macht man nicht alles für Freunde.

Aus diesem Grund und natürlich weil ich auf die Figur schon lange ein Auge geworfen habe, lies ich mir von einem Mäusemagier und einer Mäusehexe diesen Krieger von Mittelerde in meine Welten transportieren.  Die Hexe und den Magier (böse Zungen behaupten ja, der Name der Hexe wäre Anne und der des Magiers Ray) könnt ihr hier bewundern.

Während andere sich also mitn Helen aus Mittelerde beschäftigen, wende ich mich mit dieser kleinen Figur einer leinen, aber radikalen Minderheit aus Mittelerde zu, den Uruk-Hai

Vorlaüfig wird die Figur noch etwas im Regal liegen müssen (gut abgelagert bemalt sich besser), da ich noch mehrere Projekte in Arbeit habe und mir noch über die Farbgebung klar werden muss. Das Deckelbild dient ja gleichzeitig als Bemalvorlage, sagt mir aber nicht wirklich so zu. 

Zur Figur:

Die Transportbox  



Material: Vinyl
Anzahl der Teile: 9
Höhe: 28 cm
Passgenauigkeit: erste Trockenanpassungen haben gezeigt, das es doch etwas an Spachtel und Schleifarbeit geben wird.

Hier jetzt ein paar Detailbilder:

Bauanleitung

Teileübersicht
Die Base
Der Schild









Die Teile links und rechts sind Teile der Perücke des Uruk-Hai. Vielleicht wird deshalb in der Bauanleitung ein Föhn empfohlen.

 Ja muss ich dem auch noch die Haare waschen und legen?










Größenvergleich mit einer Elfe im Maßstab 1/72.

Ich freue mich schon darauf, mir diese Figur auf dem Basteltisch vornehmen zu können.



Also welcome to the new followers
  András Szilvásy from randomncreative
                                                                Ender from endersgames
 



10 comments:

  1. Replies
    1. Thank you for your nice comment Ray and I thank you for your mouse in your competition with Anne! I like your ompetition, and I'm curious to see who wins.
      Regards
      Bruno

      Delete
  2. Nice work and mention my friend for their competition, how much time will or did you spend on this figure?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi Fran, I think I will spend 3 or 4 weeks 48 hours a day ;-) on this figure. okay, joking apart, this is the first figure in this scale for me and I will try to do some work with the airbrush. Maybe that saves a little bit of time. I plan to note the start and end time of my daily work on the figure. At last I have the total time I've needed and I can get a feeling for a figure in this scale.
      Regards
      Bruno

      Delete
  3. It seems to be a very "nice" figure! ("nice" for an Uruk-Hay is not the good word.)
    28 cm ?????? wow ! don't let him in your bedroom : he will gives you nightmares.
    Thanks for the mention to my blog! (but the translator is crazy:
    Sam's Mini's World = "mondial ministre Sam" => "The world Minister Sam"!) and I didn't understand all what you wrote about me.

    (and friendly: I prefer the previous design of your blog, but I'm happy to see you again in my blog-roll!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. And I thought that the google translater is better than my bad english. Next time I will write in english again. But this is a good example how easy you can become a world Minister without beeing an politician.;-) About design, I'm not sure which design is better, this one or the new I'm working on. We will see.
      Regards
      Bruno

      Delete
    2. bad english?? where???
      As far that I understand what you write, it's a good english!
      no matter with the design! it's not so important!

      Delete
    3. Merci Pascal, c'est tres sympa!
      Cordialment
      Bruno

      Delete
  4. I've been waiting a long time for you to post my friend. This is going to be a nice figure when you're done with it. And thank you so much for the mention.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dear Anne, during the last few weeks I'm very busy in job and had some health problems. So I don't find the time for modelling, go through the blogs or write posts. But's very nice from you, that you're waiting for my posts. Thank you very much, you're very kind.
      Regards
      Bruno

      Delete