Wednesday, September 05, 2012

Visions

Habt ihr noch Visionen? Vielleicht von einer besseren Welt oder von etwas anderem?

Also ich habe ab und zu noch Visionen. Ja auch von einer besseren Welt, aber darüber werde ich heute nicht schreiben. Ich schreibe heute von Visionen, die ich manchmal habe, wenn mich ein bestimmter Gedanke oder eine bestimmte Idee sehr beschäftigt.

Es kommt vor, das mich ein bestimmtes Foto, das ich gemacht habe nicht mehr loslässt und ich mir dann überlege, was ich aus diesem Foto als Basis für ein neues Bild machen könnte.

Ja und dann liege ich da, versuche Morpheus Armen näher zu kommen, fange an leicht in den Schlaf hinüber zu gleiten, doch eine Idee jagt die andere, wird verworfen und durch eine neue abgelöst. Dann wälze ich mich unruhig hin und her, versuche mich zum Schalfen zu zwingen und finde doch erst Ruhe, wenn ich dann endlich aufstehe, mich an den Computer setze und die ersten Ideen umsetze.

Habe ich dann erst einmal die richtige Richtung eingeschlagen, stellt sich sehr schnell ein Gefühl der Ruhe und Befriedigung ein. Tja und dann ist es Zeit ins Bett zu gehen und beruhigt einzuschlafen. Aber nur um kurz darauf vom Wecker aus meinen süßen Visionen gerissen zu werden.

Geht es euch manchmal genauso?
Do you still have visions? Maybe of a better world, or perhaps by something else?

So I have visions now and again. Indeed of a better world, but also I will not write today. Today I write from visions that I have sometimes when I'm very busy to thought of a certain idea.

It happens to me that a particular photo that I did not let me go, and then I think about what I could do out of this photo as the basis for a new image.

Yes, and then I lie, trying to get closer Morpheus arms, begin to slide easily into sleep over, but one idea after the other comes up, is discarded and replaced with a new one. Then I roll myself restlessly, trying to force me to sleep and first be able to find any peace of mind when I finally get up, sit down at the computer and converting the first ideas.

If then I once taken the right direction, I get very fast a feeling of peace and contentment. Well, and then it's time to go to bed and calm sleep. But only to be ripped shortly after by the alarm out of my sweet visions.

Is it just as you sometimes?

Visions

Dieses Bild ist aus solchen Visionen entstanden. Die Basis ist ein Bild von einem Wassergefälle in einem kleinen Bach. Aus etwa 10 anderen Bildern habe ich dann Teilbereiche kopiert und mit diesem Bild zusammengefügt. Es war zwar eine ruhelose Nacht, aber mit dem Ergebnis bin ich einigermaßen zufrieden. This image is the result of such visions. The base is a picture of a water drop in a small creek. From about 10 other pictures, I then copied sections and joined together with this image. While it was a restless night, but with the results I'm reasonably happy.



With this in mind .... 



6 comments:

  1. Replies
    1. Yes Fran, I'm talking about recurring dreams, dreams in general and thoughts that we not let go sometimes.

      Regards
      Bruno

      Delete
  2. Not a lot these days...I´ve got a relaxation CD...send you off in seconds to the sound of rain on the sea, with wves etc.
    Cheers
    Paul

    ReplyDelete
    Replies
    1. A relaxation CD is a very good idea. I think I will try it with somthing like that.

      Reagrds
      Bruno

      Delete
  3. This is normal for an artist to experience Pascal. Many of us do this, especially those that work in multiple medias. I don't fight it as I've learned that it is part of the creative process for me. It's worth it when a vision comes to life underneath my hands.

    Beautiful photo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Anne. Nice to know that it is not me alone goes so.

      Regards
      Bruno

      Delete