Sunday, February 26, 2012

Prussian standard-bearer IR No.5

Finally done. After all the computer problems that I had the last few weeks (without a computer, no flag printing :cry:), but I got this little figure finished. The figure is from the 8136 set HaT Prussian Elites. As always, painted with oils and acrylics. The plan here is a full flag group. Here, since the regimental flag is shown, need to add the Life flag, some drummers and flag crew. Maybe I get this done this year.  :D

The flag, which was provided in the kit for the figure, I have not used and removed the molded-on flag pole. The flag I have completly buildt by myself from the top of the flag to the flag belts and the flag (I showed to you in my post before). The size of the flag is so about 2.1 cm in length and width.

With the figures of this set I'm not really happy. The modeling is not so special and HäT offers better sets.

So, now to the pictures ...
-------
Endlich fertig. Nach all den Computer Problemen, die ich die letzten Wochen hatte (ohne Computer kein Fahnendruck :cry: ), habe ich doch diese kleine Figur fertig bekommen. Die Figur stammt aus dem häT Satz 8136 Prussian Elites. Bemalt wie immer mit Öl und Acryl. Geplant ist hier eine komplette Fahnengruppe. Da hier die Regimentsfahne abgebildet ist, fehlt also noch die Leibfahne, einige Trommler und die Fahnenbegleitung. Vielleicht bekomme ich das ja dieses Jahr noch fertig. :D

Die Fahne, die im Satz für die Figur vorgesehen war, habe ich nicht genutzt und die an der Figur angegossene Fahnenstange kurzerhand entfernt. Die Fahne habe ich dann von der Spitze über die Fahnenbänder, dem Fahnenstock und dem Fahnentuch dann selbst hergestellt. Die Größe der Fahne beträgt so ca. 2,1 cm in Länge und Breite.

Mit den Figuren dieses Satzes bin ich nicht wirklich glücklich. Die Modellierung ist da nicht so besonders, da hat häT bessere Sets im Angebot.

So, und nun zu den Bildern...










Also welcome to the new follower

Erhan Atalay





Saturday, February 18, 2012

Prussian Flag - Infantry Regiment No. 5

For a little project, a prussian standard-bearer, I needed a flag. I decide to make the regimental flag  of the Prussian Infantry Regiment No.5. The flag is ready, the standar-bearer needs some time to finish. I've tried to scale the flag in 1/72 and the pattern used until 1806.

For those who may need the flag.

---------

Für ein kleines Projekt, einen preußischen Fahnenträger, benötigte ich eine Flagge. Ich entschied mich für die Regimentsfahne des Preußischen Infanterieregiments Nr. 5. Die Fahne ist jetzt fertig, für den Fahnenträger brauche ich noch etwas Zeit. Ich habe versucht, die Flagge im Maßstab 1/72  und dem Muster bis 1806, zu halten.

Für die, die die Fahne vielleicht gebrauchen können.





Also welcome to the new follower

 
 
 

Sunday, February 12, 2012

British Light Dragoon 1/72

A faulty hard drive has me paralyzed the past few weeks. Now I have a new computer and I am still busy trying to establish this and to save the data from my old hard drive. This is also the reason why it was so quiet in my blog.

Inspired by a poem by Alfred, Lord Tennyson "The charge of the Light Brigade" I've tried in a British Light Dragoon. I have not taken this particular unit as a template, but simply going to paint. The figure comes from the ESCI set 230 British Light Dragoons. The reins of the horse, I have added since missing them.

---------
Eine defekte Festplatte hat mich die letzten Wochen lahmgelegt. Jetzt habe ich einen neuen Rechner und bin noch damit beschäftigt, diesen einzurichten und die Daten meiner alten Festplatte zu retten. Das ist auch der Grund, warum es in meinem Blog so ruhig war.

Inspiriert durch ein Gedicht von Alfred, Lord Tennyson "The charge of the Light Brigade" habe ich mich an einem British Light Dragoon versucht. Ich habe mir hierbei keine bestimmte Einheit als Vorlage genommen, sondern einfach darauf los gemalt. Die Figur stammt aus dem ESCI Satz 230 British Light Dragoons. Die Zügel des Pferdes habe ich noch ergänzt, da diese fehlten.

 

 
 



 


 
 


 
 



Also welcome to the new follower

Simon black from Pictures
El Senyor Verd from El Senyor Verd
Ernie from Ancient miniatures
Axis from Bold As Love
Bleach from Culinary Coding